1 mars 2011

Dagens rehab

Jag har ju ont i knäna och nästa vecka ska jag på magnetröntgen. Läkaren jag träffade i fredags sa att jag har PFFS. Sjukgymnasten tror inte att jag har det utan "bara" inflammation i senorna som fäster från lårmusklerna och runt knät, på nåt sätt...han tror inte röntgen kommer att visa nåt. Men vi får se..
Hursomhelst ska jag få akupunktur ett par gånger i veckan, och det har jag börjat med idag. Känns superbra. Jag är väldigt mottaglig för akupunktur verkar det som; jag har ofta fått smärtlidring med hjälp av nålar.
Och så ska jag träna de stora lårmusklerna mer fokuserat och det har jag gjort idag och det kändes också bra. Ingen smärta.
Zumba däremot får jag lägga på hyllan tills jag blir starkare i musklerna kring knäna. Nu är det spinning, crosstrainer och benstyrka som gäller framöver.
Hepp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har oxå lite problem med knäna och ÄLSKAR zumba.
Jag köpte hem på dvd från uffessakerochting.se så jag kör lite försiktigt hemma. Så när jag blir bättre så är jag ju zumbaproffs och kan öka takten lite. Lycka till. A