27 januari 2011

En hyllning till dagen

Vi har tagit härliga snöbilder till ett träningsjobb och det var helt UNDERBART. Jag kastade snö, gjorde snöfjärilar (?) och hoppade som en indian,
Jag blir såJÄVLA LYCKLIIIII när solen skiner och himlen knastrar blå. Så lycklig!!! Jag låg där i snöängeln och andades in lycklig luft, ville inte resa mig upp trots att röven frös fast inom en minut.
Det är ju så här vintern ska kännas.Och se ut. Inte molnigt, ledset och fult. Inte grått och kvävande.
Jag är HÖG  nu, höll på att kyssa både telekillen och hans praktikant som stövlade in i vårat kaos alldeles nyss.
Nu har vi hemtelefon också! Fan, dagen kan ju inte bli bättre. Jag minns inte ens vårat nummer längre, så länge se var det vi hade telefon som funkade.
Men problem is solved.
Och jag är helt solved.
Jag är helt lös och flytande och puttrande och fånglad.
Jag är hopplöst väderbipolär. Upp eller ner. Skratt eller gråt. Uppsträckt eller krummad.
Inget in between........

Inga kommentarer: