14 januari 2010

Jättepattar

Efter träningen, i omklädningsrummet.
Två kvinnor samtalar om b-håar och trosor.

- Åh, den där affären är sååå bra. De har K-kupor och jag måste ju ha det för de här jättepattarna, säger den första kvinnan hyfsat högljutt.

(jag ser K-kupan framför och kan inte låta bli att göra stora ögon. In i mitt skåp förstås, inte så de ser!)

Hon fortsätter:

- Och trosorna. De har storlek 60. Helt otorligt, bullrar hon.

Den andra kvinnan:

- Ja men det är ju jättebra. Det är ju så svårt att hitta sånt, för alla har ju inte svenne-vanliga-tuttar...

Jag tittar ner på mina b-tuttar. Är mina svenne-vanliga?
Jag måste bara kolla på hennes pattar, modell K. Jag sneglar mot henne för att få en glimt. Men det märkliga är att hon verkar veta att jag ska titta, för hon möter min blick direkt.

- Ja, hm, bra. Säger jag.

JA. BRA. Säger jag. Vad fan menar jag med det? Jag fattar inte varför jag sneglar på hennes enorma byst och säger ja, bra. Härrekuu.
Jag fnissade hysteriskt för mig själv på cykeln hem'
Hahaha, K-kupa. De där bröna måste ju bli nåt slags museumföremål i framtiden.

5 kommentarer:

mia sa...

Hahaha, ja man säger så mycket tokigt så.

mia sa...

Ja jag har ju stl mini....
så jag har problem åt andra hållet då. Fyller nämligen inte ut kupa A.

Bloggfröken sa...

Haha, ja ibland kläcker man ju verkligen ur sig saker utan att hjärnan överhuvudtaget är inblandad... :D

Anonym sa...

Helt ärligt kan jag förstå deras diskussion, för jag är också sån att jag har något överdimensionerade bröst och det är väldigt många som inte kan tänka förbi D-kupa och föreställa sig att det finns något större. Plus att det är inte så roligt att betala 800 kr för en behå, medan andra kan gå till H&M och handla en för 300 eller mindre...//Maria

Linda sa...

Ha ha ja man har ju inte alltid kolla på vad som kommer ut ur munnen på en.