3 januari 2010

en undran

Varför får jag dåligt samvete, ångest och skäms när Mr T inte har köpt några julklappar/presenter till sina föräldrar?
Varför tar jag på mig den uppgiften år efter år? (I år var det dock slut med det)
Jag gillar inte att ha de här kraven på mig själv. HATAR det!
För det skulle aldrig hända tvärtom. Mr T skiter fullständigt i om jag har julklappar/presenter till mina föräldrar eller inte.

Jo jag vet svaret: Vi kvinnor vill ha kontroll över ALLTING som bara går att kontrollera. Och männen är vana vid det och kopplar bort sån tidsslöseri och idioti som presenter, som kärringarna ändå håller koll på!

5 kommentarer:

Kattis sa...

Åh, jag är likadan... :S

Amanda sa...

hahaha
träffad!

Anette sa...

Jag känner mig också väldigt träffad....

Joanna sa...

Sluta! Bara sluta! Både för din och för hans skull. Mest för din, såklart.

Görel sa...

Jag har varit likadan i 15 år... sen sa jag till mannens släkt att f.o.m. nu så ordnar vi gåvor till resp släkt. Likadant bjuder vi in respektive släktgren till ev kalas under eget ansvar. OCH jag har talat om för mina egna bröders flickvänner att göra likadant. Trevligt nog så tyckte hans släkt att det var helt ok beslut, även om det kan innebära att inbjudan till kalas kan komma bara nån timme i förväg.

Jodå, jag FÅR ge presenter, som jag själv hittar och har lust att ge. Men de går liksom "utanför". Sååååå himla skönt!!