3 januari 2010

2009; Part One


Missade farfars 80 års kalas i Helsinki i November...


JULI; Mamma och jag besökte " och himlen därtill" för första gången och stog och skrek som värsta bönderna vid fönstret när vi yra såg ut över Söder.


I JULI åkte vi också "Rämmalaget" på Visingsö, för allra första gången...


I JULI åt jag också mitt livs godaste thaimat i Nacka. Tyvärr minns jag inte namnet på restaurangen.




I JULI var vi på Yasuragi Kids på Hasseludden. En underbar trip som vi gör om även denna sommar!



Den 27 Juli fyllde jag år, minns inte hur många, men vi firade med Kinamat på byn.






I AUGUSTI förfördes jag av finska cellohårdrocksbandet Apocalyptica, som spelade LJUVLIGT på Gustav Adolfs torg. Från den här dagen har jag drömt om långt head bangerhall...





I AUGUSTI åkte Veera och jag till Värmdö och bodde på Hammock and Breakfast. Jag sov inte en blund på hela natten.







I SEPTEMBER slog jag det första slaget för det nya köket. Dubbelkaklet skulle bara bort!




I OKTOBER provade jag sumobrottning för första gången, först med ett bloggäng. senare som ett jobb för tidningen Må bra. Det var- tungt! Dräkten väger 8 kilo...



Redan i NOVEMBER gjorde vi fina julkort av bilder på barnen.






I DECEMBER var Vincent pepparkaksgubbe i Luciatåget på dagis. Och den enda som sjöng Hard Rock Halleluja när alla andra sjöng Vi komma, vi komma...



JULAFTON fick Vinnie sin sedan länge efterlängtade Ben 10 klocka och glädjen visste inga gränser! Han fick även tröjan han har på sig-. Den sov han i varenda natt fram till nyår, då vi tvingade av den för tvätt;))



Nyårsafton firades för första gången någonsin hemma hos oss. Mr T var ledig för första gången på nyår på sex år! Festen var mycket lyckad; god mat och härliga vänner!

Inga kommentarer: