28 december 2009

Fy fan för jullov!

Åh fy fan!'
Jag blir så trött på alla gulliga fina söta rara blogginlägg om underbara dagar på lovet med barnen. Underbara härliga långa lata fina mysiga dagar med hela familjen!
JAG HATAR DET!
Hatar att ha jullov och försöka få barnen att vilja göra nånting annat än äta socker och glo på teve!
Jag ska aldrig mer ha jullov utöver de röda dagarna, Never more!

Vi är på dag ett av ett helvetiskt långt lov och vi DÖDAR VARANDRA OCH DÖR AV TRISTESS.
Ja, det är mitt eget fel.
Jag kunde ju göra som många andra- jobba och lämna barnen på dagis och fritids.
NÄMMEN jag ska ju vara så duktig mamma; ha barnen hemma i tre veckor, mysa, baka, hitta på roliga saker. Njuuuuuta ordentligt!
MEN FUCKOFF, vad trist det är att städastädastäda efter allt låtsas och tvångsmys!


Så nu var det sagt.
Hata mig om ni vill!

6 kommentarer:

Ullis sa...

Du är bara sann och sätter ord på vad andra känner! Snart ere vardag igen, Halleluja!

Anonym sa...

Vi har haft en så ruskigt jobbig höst så jag njuter helt ärligt av vårt jullov. Än så länge iaf. Snart lär jag väl lessna.

Chrissan sa...

Samma här. Barnen vill inte göra något. Nada. Glo på tv och äta godis...Morr!

Ms Spider sa...

Finns en anledning till att jag alltid jobbar i mellandagarna eller också reser bort. Trots att jag inte ens har barn... Det är tillräckligt jobbigt att underhålla sig själv

Grabbarna bus är: sa...

Jag hatar dig inte utan delar ditt "fy fan för jullov"
För mig har det inneburit arbete i form av "lektant", "mattant", "städtant" o "gnälltant" o min 3-åring tjatar efter dagis VARJE dag.. tonåringarna dräller omkring o gör ingeting o minstingen saknar mig.. o maken jobbar.. den lyckosten :P

Nästa år ser jag till att vi reser bort alt jobbar alla svarta dagar :)

Unknown sa...

Ha ha haaaa ... precis så ser jag på det .. å då HAR jag inte ens några barn!!!