25 november 2009

Gorillaman sjunger i mitt öra



Det är nåt visst med att gå hemma med två sjuka barn
Jag sover med dem i samma säng, går i samma kläder dygnet runt, har ingen koll på varken datum eller klockslag, allt är en enda gegga.
Men det är ju mysigt,man kommer varandra nära på ett speciellt sätt. Man gossar, badar i otid, bakar kladdkakor whatever dag det är, tittar i julklappskalendrarna coh säger ja, ja till varenda monster Vinnie vill ha, fiser och har sig.
Imorse blev jag väckt av Gorillaman, min nya skyddsängel, som hänger på sänggaveln. Vinnie la hans buckliga kropp mot mitt öra och tryckte på ON, så jag blev väckt. Det är kreativt, vad som helst för att få upp morsan o göra välling.
Nu ska det bubbelbadas och härliga dofter sveper ut från badrummet. Veeras femdagarsbo i håret ska redas ut, ser inte fram emot just det då.
Mormor kom med ett paket päronsplit och livet kan inte leka bättre!

Inga kommentarer: