15 november 2009

Mama-galan


Mamagalan på Berns.
Hm, sådär. Lite småtråkig faktiskt. Kändes som en firmafest man råkat hamna på.
Och så sjukt mycket folk och alldeles för många småbarn (jaja, barnen ska självklart få vara med...)men kanske att man skulle satsa mer på barnen istället för att tränga in dem i ett litet hörn bland SATS-ballonger och flåshurtiga ledare.
Kändisspottingen var bäst på scenen, med de gamla vanliga, Pernilla Wahlgren, Hannah Graaf, Ann Söderlund, Alexandra Pascalidou mfl.
Superfina duktiga Sanna Lundell kammade hem priset som Årets Mama. Årets
Men det var gott. Veera och jag slängde oss på de goda kladdiga chokladmuffinsen- och jag greppade förstås ett sprakande härligt champagneglas.
Syrran hade mest full sjå med att försöka hålla ett öga på Ludwig Den Vilde, 2 år...
När det var dags för kändisfotografering på scenen var Veera där snabbare än man hinner säga Click. Hon poserade så jag blev generad, drog till och med ner ett axelband!!! Härrekuuu!!! Är det från teve hon lär sig såna obsceniteter? (så heter det väl knappast)
Sen fick vi handmassage och en fullproppad goodiebag med hm, sådär prylar.
Men det var helt okej, en gala på underbara Berns en pissregning söndag är ändå bland det bästa!

14 kommentarer:

Linda sa...

Ni verkar ha haft superskoj...

Anna L sa...

Den där klänningen är superfin (din alltså)! Och du var såklart snygg i den. Varifrån?

Anne sa...

klänningen är från Monki!
Haha, kul att jag har nåt på mig som utmärker sig- det är inte varje år!

sonjapinja sa...

jag fick inte i mig en enda muffin! jag åt en tugga på en av choklad men blev såå rädd att det skulle se ut som jag ätit bajs.

Färjan-Ruth sa...

Vad Trevligt ni har haft det.....Har dina vaccin-symtom gått över? Hoppas det! Kram och ha en fin dag. Färjan-Ruth

Madde (maddepladder) sa...

En rak fråga, är du deprimerad Anne?

Inget du behöver svara på givetvis om det känns för privat men det är en tanke som slagit mig ofta när jag läst din blogg. Nu har jag försökt undvika det bra länge då jag mest stör mig på din negativa attityd till det mesta och om jag stör mig så är det ju mitt problem och jag kan välja att sluta läsa.

Nu kikade jag in igen iaf och det slår mig igen. Människan som vill, vill, vill ha saker att göra, människor att träffa, som får en GALA för heavens sake att gå på tyckte att det va trist? Inte kan det va jättemycket serotonin att jobba med i hjärnan då väl?

Ledsen om jag framstår som alldeles för rättfram alternativt ragata, vill verkligen inte göra dig ledsen. Förbannad kan jag tåla men jag vill inte såra så jag hoppas inte mina ord har den effekten.

Anne sa...

Nej Madde jag har ingen lust att svara på dina frågor.

Och snälla, håll dig härifrån. Jag vill ju inte att du ska må dåligt.

Madde (maddepladder) sa...

Jag skulle inte säga att jag mår dåligt av att läsa din blogg men jag stör mig en hel del som sagt, så ja du har rätt. Jag håller mig borta. Igen.

Lycka till med allt och ha det bra!

/M

Anne sa...

ja, man ska inte läsa sånt man stör sig av.
Inte bra.
Tror jag.
Fast alla kollar ju på Anna Anka, fast jättemånga störs...
Märkligt va?

Madde (maddepladder) sa...

Hej igen (så länge höll jag mig borta ;))

Synden straffar sig själv heter det ju och jag mådde ju inte dåligt av att läsa din blogg skrev jag men jag har haft en märkligt olustig känsla i magen hela dagen. Mådde helt enkelt dåligt av kommentaren jag skrev istället!

Tänkte att jag skulle maila dig när jag kom hem men ser att du svarat här igen så då gör jag det med.

Vill helt enkelt be om ursäkt för att jag klampade på som jag gjorde och med den tonen jag hade, det förtjänade du inte. jag kan ju som sagt välja att läsa eller inte läsa och det är mitt problem om jag störs eller inte, inte ditt och jag hade inte behövt lämna en osande kommentar alls.

Och jag håller med i din tankegång om Ankan också. Jag vet att jag nämnt för dig tidigare att jag slutat läsa din blogg i perioder men ändå kan jag inte låta bli att återkomma. Kanske är det något som lockar med att få en inblick i något som är så olikt en själv, för jag tror du och jag är rätt så olika. Vilket inte innebär att jag är bra och du dålig eller tvärt om, det ena är ju inte rätt och det andra fel, det är bara olika. Och då kan man dessutom bli provocerad.

Inte för att man behöver bli omtyckt av alla och du behöver säkert inte mitt "godtycke" eller hur man ska uttrycka sig men jag vill iaf poängtera att jag inte ogillar dig som person men vi har nog mycket olika synsätt m.m.

Det blev en väldigt lång kommentar, hade egentligen tänkt maila som sagt.

En ursäkt var iaf vad jag vill komma med och jag menar det.

Anne sa...

Ursäkten är godtagen, men jag fattar inte riktigt att du har tid, lust och ork att skriva såna här kommentarer. skulle aldrig orka lägga mig i nåns bloggande på det där sättet.
Kan man inte ta bloggvärlden med en nypa salt och skita i att känna sig träffad?
Eller skita i att läsa.

Madde (maddepladder) sa...

Tid är allt annat än bristvara för mig men lusten och orken är ju sundast att lägga på annat än bloggar man blir provocerad av och det var väl just det vi kom fram till.

Anne sa...

jag är ledsen om jag provocerar dig. det är inte min mening.

Anonym sa...

lart mycket