19 oktober 2009

Köksbyggargänget



På Bejer ska vi beställa våra köksbänkar:

- Vi ska ha bänkskivorna Virrvarr, den vita, säger jag och tror saken är klar.
- Jaha, vilken tjocklek på skivan?
Öh?
Det blir 30 mm.

- Vilken radie vill ni ha på rundningen i hörnet?
ÖÖH?
Det blir en radie på 70 mm-

- Vilken list vill ni ha?
- ÖH?
- Ja, vilket trä?
- Valnöt, säger jag självsäkert. Det är det som känns mest retro.
- Vilken tjocklek?
- Nu åker jag hem igen, skojar jag.
-Öh- tunt?
- Okej, 2 millimeter.

- Och så lutningen på listen, hur har ni tänkt den?
- Öh, rak?
- Okej.

- Vad bra, nu får du inte fråga mer, kvider jag fram.
-Hahahaaaaa. Jo, det kan jag göra. Men det gör jag inte, säger den snälla tomten på Bejer. Som förmodligen hade de dummaste, men ach så lättrodda kunderna någonsin.


Virrvarr i färgen vit.
Blir bra. ELLER HUR?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin!
/mickis

huldra sa...

Sån där har vi i vårt kök. Original från -68.

Anonym sa...

Retro....

Anne sa...

6000 kr stod det på notan, för två bänkar a 2 meter cirka

är det mycket eller lite? jag har noll koll...

Anonym sa...

Nä inte tror jag att det är ett överpris inte. Bänkskivor är svindyra,vilket material man än väljer. Det har jag konstaterat när vi skulle välja bänkskivor till vårat kök.
Så om du jämför med granitbänkskivor som ligger runt 25000kr så är det ju billigt med 6000kr.
Mia