29 april 2009

Sjukstugan

Vincent är sjuk igen. I natt hade han hög feber och magsmärtor. Jag satt med mobilen i handen, redo att ringa ambulans. (Mr T jobbade natt)
Och sensatt jag och googlade på blindtarmen och jämförde symptomen och kollade på klockan och försökte tvinga fram visarna några timmar. För det finns inget värre än att åka till barnakuten mitt i natten. Innan midnatt och efter fem är okej, inte där emellan. Jag mår skitdåligt när barnen är dåliga på natten, eftersom natten även är min fiende på många sätt med mina egna panikgrejer.
Till slut lugnade sig magen och Vinnie kunde sova några timmar.
Men jag är helt slut. Panikklump i magen av oro och stress och sömnbrist. Och så sjukt mycket jobb på det som hopat sig. yeah, drömläge!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du inte tar det här fel; men har du tänkt på att gå till nå'n & prata om hur du mår? Visst oroar jag mig också av & till, men du verkar kämpa med riktig ångest alldeles för ofta... (Om du inte dramatiserar för bloggens skull då, men isåfall är jag grundlurad!)

Kan tipsa om Bachdroppar som hjälpt mig i stressiga perioder; dom tar verkligen eggen av stress & humör även om det låter som hokus-pokus... http://www.aromacreative.se/blomsterterapi_start.asp

Hoppas att Vincent mår bättre idag!

Anne sa...

Ingen fara
Jag HAR pratat over and over genom livet...
Det här är inget jag kan bota, jag handskas med det, men jag är också ärlig OCH lite dramatisk! Det måste man vara som enterteiner;)


nämen, jag har gått i diverse terapier under åren, de hjälper men inte helt, man får leva med en viss personlighet tror jag. på gott och ont. och så får man öva och öva att handskas med spökena.

Jag är också sjukt stressad just nu, så allting klumpar liksom ihop sig inuti mig.Oron och stressen ihop är ingen kul grej. Men det lättar om några veckor, tror jag...

Anonym sa...

Då kan jag verkigen rekommendera Bachdroppar. En flaska FiveFlower Remedy (Rescue Remedy) kostar runt 120 kr och finns på Hälsokosten. Kan vara värt ett test. Och ett uppslag till en artikel kanske? Okonventionella sätt att handskas med stress?

Anonym sa...

Och jag kanske ska tillägga att jag inte alls har nå't med Bachdroppar att göra försäljningsmässigt - jag är bara en nöjd kund! ;)

Anonym sa...

Bachdroppar...hrm...kanske något för mig att testa. Som allt som oftast känner mig sjukt stressad över alla måsten.
Tack för tipset!
/Mia