27 januari 2009

När ska man blogga?

När ska man skriva på bloggen,egentligen?
Jag har läst på några bloggar om våndan som jag så väl känner igen. Det här med att ska man uppdatera regelbundet trots att man inte har ett skit att säga eller ska man bara skriva när man har nåt att säga?

Jag har tagit upp det förr om jag inte minns fel.
Men jag funderar fortfarande...
För jag har ju sällan nåt att säga. Gör sällan nånting roligt.
Så, egentligen borde jag inte skriva så ofta. Eller kanske inte alls.

Sen å andra sidan vill man ju skriva för sin egen skull, också. Inte bara för att underhålla andra, vilket jag väldigt ofta försöker göra.
Jag borde kanske sluta med att försöka. Underhålla. Kanske skulle det bli bättre. Inte fan vet jag.

Och såna här långa inlägg ska man inte skriva om man inte har nåt att säga.
Punkt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv för dig själv, när du har nå't att säga. Krystade inlägg bara för att fylla kvoten gör att man tröttnar på att läsa...

Jag läser hellre en blogg som bubblar ibland & har stiltje ibland än en som skriver ett inlägg var x:te timme som om det var schemalagt...

Anonym sa...

Håller med ovanstående. Skriv från hjärtat så blir allt bra.

Anonym sa...

Den där bloggvåndan är ju bekant... Jag tillhör definitivt typen som bloggar när jag vill och inte för sakens skull.

Å andra sidan så kan man ju tänka sig att folk tröttnar om det inte dyker upp nåt nytt på en vecka eller så.

Fan vet. Jag tänkte svara smart på dina funderingar men det gick åt pipan...

Anonym sa...

Instämmer med Kimmi, skriv från hjärtat så blir det toppen.
Skriv när du känner för det helt enkelt, då blir det bra.
Det tror ivarjefall jag.
Kram på dig

Anne sa...

Då blir det inte många inlägg)

Anonym sa...

Jag tycker att du har en jättebra balans,
ibland skriver du inlägg som leder till eftertanke, men ibland rena nonsens inlägg. Det är det som gör din blogg så bra- sött och och salt du vet ;-)
Man behöver inte uppdatera flera gånger om dagen för att en blogg ska vara bra, inte heller lägga ut bilder hela tiden. Skriv som DU vill, tror det blir bäst så!

Ms Spider sa...

Väldigt enkelt, skriv när du känner för det.