23 januari 2009

Dagistragedin

Fy fan i helvete!
Hur fan i helvete kan sånt här hända???
Jag blir helt kall när jag läser.
Tänker på de mammor och pappor som i panik åker till dagiset, barnens trygga plats när föräldrarna jobbar. Det andra hemmet. För att ta reda på om deras barn lever eller är dött?
Det här är en sån tragedi att orden tar slut. Men inte känslorna.
Vad i helvete är det som händer i vår värld?
Banala jävla ord, jag vet. Uttryckta en miljard gånger.
Ja, men fortfarande väntar man på svaret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger precis det samma. Hur f*n kan nån? Och på ett dagis. Helt plötsligt blir jag väldigt lättad över att Sander just nu är hemma med mormor... Alla mina tankar till alla dessa stackars familjer.

Anonym sa...

Det är så fruktansvärt. Dagis som ska vara en trygg plats. Jag vill åka och hämta mina barn nu känner jag.

Anonym sa...

Det är sjukt, så sjukt. Förhoppningsvis blir mördaren inte långvarig när han hamnar bakom gallret. Han "råkade" dessutom bli skadad vid gripandet. Han kan nog "råka" ut för mer på vägen...

ecoloco sa...

Ja det är så fruktansvärt...
Vår son gick på dagis i Belgien första året. Där var de oerhört noga med säkerheten. Alla dörrar låsta. Kamera utanför dörren. Just för att det finns så många galningar...
Barnen är ju så små när de börjar på belgiskt dagis. 4 månader är inte helt ovanligt.

Loa