24 januari 2009

Carola 25 år


Tittar på Caroladokumentären.
Med gråten i halsen faktiskt! Carola har alltid berört mig otroligt mycket. Kanske inte lika mycket de senaste fem åren men ändå.
Jag såg henne på den första stora turnén, efter segern med Främling. Gröna Lund, sommaren 1983.
Jag var där med min mamma och två, tre kompisar. Och vi trängde oss nästan längst fram, i extas.
Och när Carola guppade in till "Mickey" blev det full panik i publiken och alla bara ramlade åt alla håll. Tänk, min mamma stackaren stog där med tre 12-åringar som nästan blev nertrampade!
Men vilken upplevelse!
Sen gick jag med i Carolas fanclub, lärde mig skriva hennes autograf och tapetserade rummet med bilder på henne. Och senare hade jag konserter med Carolalåtar i festlokalen i området där vi bodde.
Jag hade en gul overall på mig med skärp i midjan, tog en krona i inträde (hade säkert ett trettiotal ungar i publiken!) och bjöd på saft och mariekex. Åh vilka minnen!
Det var också Carola som fick mig att börja sjunga, gå på samma showskola som hon och börja uppträda i talangjakter och revyer.
Nu vet ni. Jag är ett megastort fd Carolafan!
Jag ska försöka hitta nån bild från min Carolaera!

7 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Haha, själv stod jag framför teven och sjöng i ett hopprep och tittade på Carola (inspelad konsert) om och om och om igen när jag va liten.. :)

Jonas Hållén sa...

Jag hoppas att du inte är lika stor homofob som Carola ;-) Själv har skakat hand med henne. Det slappaste handslag jag någonsin känt. Men sjunga kan hon, det ger jag henne.

steffanie sa...

Jag var också med i fanclubben och trodde Carola skrivit det där medlemsbrevet själv, till bara mig. Blev jätteledsen när min grymma kompisar avslöjade att det bara var kopierat och att alla medlemmar fått precis likadanna! Första steget ut i vuxenvärlden!

Anonym sa...

Carola var min första idol också!

Nu har jag svårt för divan. Syrran har jobbar på SVT och hon var sjukt otrevlig. En riktig bitch rent ut sagt.

Anonym sa...

Det hade jag aldrig gissat =D

Anonym sa...

Mmm, you bring back memories..

Har ju erfarenhet av din era då du försökte muta mig att sjunga Hej mitt vinterland på en julavslutning i skolan, Carolas version skrålade högt i vardagsrummet när vi tränade, men jag fegade ur i slutänden :-)

Anne sa...

Jag avundas ditt minne Katta! Varför kan inte jag få komma ihåg sånt???

Förresten, ses vi i Gävle sen?
Hur går det?